Tein huomisille Siljan synttäreille myös valmiiksi erilaisia suklaasiirtokuvia, joita käytetään sitten leivosten ja kakun koristeina. Näitä tulen käyttämään kyllä jatkossakin. On nimittäin todella helppoja ja kivannäköisiä.

Tässä pieni kuvasarja, tällaisesta kuuaiheisesta suklaasiirtokuvasta (linkki). Synttäreillä käytetään tällaisia Barbie aiheisia suklaasiirtokuvia (linkki).

Näitä voit kerralla täyttää koko arkin. Tai leikata haluamasi määrä, arkki leikkaantuu todella helposti saksilla. Itse leikkasin näitä vain muutaman rivin.

1946941.jpg

Tässä kuva muotista ennen suklaan laittoa.

Sulatin suklaan ja laitoin sen tällaiseen suklaanpursotuspulloon (linkki). Olen jo kauan aikaa haaveillut tällaisesta, ja oli kyllä niin hyvä käyttää kuin olin ajatellutkin. Suklaapursotuspullon suu on niin pieni, että sillä voi hyvin vaikka kirjoittaa tekstiä.

1946945.jpg

Tässä kuvassa olen pursottanut suklaan muottiin. Muista kopsuttaa ilmakuplat pois, ennen jääkaappiin laittoa, sillä muuten näihin jää ilmakuplien takia reikiä. Suklaa jota käytin oli Fazerin vaaleaa leivontasuklaata, joka toimi minun mielestäni tässä todella hyvin. Siirtokuvien paksuutta voit muunnella suklaan määrällä. Muotin kolot voi täyttää kokonaan niin kuin minä tein tai sitten tehdä niistä ohuempia, jolloin ne myös ovat hauraampia käsitellä.

1946945.jpg

Suklaasiirtokuvat laitetaan muotteihin pursottamisen jälkeen jääkaappiin jäähtymään. Ohjeessa sanottiin, että temperoi suklaa jos et käytä sitä samana päivänä. Minä sulatin suklaan ihan normaalisti ja säilytän koristeet muoteissaan, siihen saakka kunnes huomenna koristelen niillä leivokset.

1946948.jpg